fbpx

עסקאות נדלן מניב

נדל"ן מניב הוא למעשה כל נכס שניתן להשכיר אותו לגורם אחר ולקבל תשלום תמורת ההשכרה.

כלומר, דירת מגורים שאדם רוכש ואז משכיר לשוכר תמורת דמי שכירות – ייחשב לנדל"ן מניב. הכוונה במילה "מניב" היא שנכס הנדל"ן מניב תשואה, נותן רווח עקבי מסוים לבעל הנכס, לא באופן חד פעמי, אלא באופן שוטף, מדי חודש בחודשו. 

כמובן שמכיוון שההחזר מגיע בפעימות אחת לחודש, הרווח לא יחל באופן מידי, אלא רק לאחר שהסכום הנצבר יכסה את ההשקעה הראשונית של רכישת הנכס.

כמובן שאין הכרח בהשכרת הנכס דווקא לאדם. ייתכן שאדם ירכוש קומת משרדים, וישכיר אותה לעסק מסוים (חברת הייטק למשל). דוגמאות נוספות לנכס מניב הן קניון, בית מלון, חניון, חנות וכדומה…

בטרם ביצוע עסקאות נדל"ן מניב, ישנם כמה פרמטרים שכדאי לקחת בחשבון.

ראשית, יש לבחון את ההיתכנות הכלכלית של העסקה – פרמטר אינדיבידואלי, שמודד האם ההשקעה המדוברת מתאימה למשקיע מבחינה כלכלית, האם הוא יכול לאפשר אותה לעצמו.

שנית, יש לבחון את פוטנציאל התשואה – כמה רווח תוכלו להפיק מההשקעה? האם הוא משמעותי? האם הוא שווה את הסיכון הגלום בעסקאות נדל"ן?

שלישית, יש לבדוק מהי רמת הסיכון של ההשקעה – פרמטר זה ייבחן ביחס לטיבו של הנכס (למשל, אם מדובר בדירת מגורים, חשוב שתהיה ממוקמת באזור טוב, כך שיהיה קל להשכיר אותה. אם מיקומה אינו מזמין, רמת הסיכון עולה).

מאמרים בנושא

צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן