fbpx

רשימת נקודות מרכזיות שיש לבדוק בטרם חותמים על כל מסמך בקשר לרכישת דירה !

מה חשוב לבדוק כשרוכשים דירה  מיד שנייה ?

רשימת נקודות מרכזיות שיש לבדוק בטרם חותמים על כל מסמך בקשר לרכישת דירה !

  1. נסח טאבו : הוא מסמך מלשכת רישום מקרקעים = ת.ז של הנכס , אם הנכס אינו רשום בטאבו ישנו מסמך אחר הנקרא אישור זכויות מאת רשות מקרקעי ישראל או מהחברה המשכנת אשר מנהלת את רישום הזכויות בנכס עד שיגיעו לטאבו.

חשוב לבדוק במסמכים הללו כי המוכר הינו רשום כבעלים של הנכס ושאין הגבלה במכירת הנכס עקב עיקולים או שעבודים כאלו או אחרים.

  1. מי הבעלים של הנכס: חשוב מאד לבדוק היטב שאכן המוכר הינו הבעלים הרשום של הנכס ולבדוק בעצמכם או ע"י עו"ד המלווה אתכם את נושא זה , לצערנו יש לא מעט מקרים של זיופים במיוחד במקרה של נכסים ריקים שעומדים זמן רב או בבעלות תושבים זרים אשר לא נמצאים בארץ ולא מגיעים לבקר בנכסים שלהם .
  2. היתר בניה : חשוב מאד לברר כי הנכס תואם את הנתונים שמופיעים בהיתר הבניה ושאין חריגות בניה בדירה ,לעיתים הדירה יכולה להתברר כמשהו שונה לחלוטין ממה שמופיע בהיתר הבניה כגון : מחסן\חדר כביסה\ מרתף ויתכן גם מצב שבו יתגלה כי הדירה פוצלה .
  3. משכנתא : בכל עסקת מקרקעין הקונה נדרש לקחת משכנתא לצורך מימון רכישת הנכס חשוב לבדוק מול הבנק את תנאי העסקה ולקבל אישור עקרוני לגובה ההלוואה, לעיתים גם כדאי לבדוק מול שמאי מקרקעין כי מחיר הנכס הינו תואם את מחיר השוק על מנת לקבל הסכמה של הבנק לגובה הסכום של המשכנתא הנדרשת , במידה ולא תקבלו אישור מהבנק על העסקה וכבר חתמתם על מסמך המחייב אתכם בעסקה תדרשו לשלם פיצוי מוסכם של לפחות 10% משווי כל העסקה.

כמו כן במידה ומוכר יש משכנתא הרובצת על הנכס יש לבקש דוח סילוק משכנתא מהמוכר על מנת לבדוק מה הסכום שרשום לטובת הבנק על הנכס .

  1. אישורי מיסים: חשוב לוודא את מאד עם העו"ד המלווה את סוגיית המיסים ,הן מס רכישה במקרה ואתה הקונה והן מס שבח ומס היטל השבחה במידה ואתה המוכר – על מנת שלא יהיו הוצאות בלתי צפויות של עשות או מאות אלפי שקלים , חשוב מאד לעשות סימולציה לפני העסקה על מנת לצפות מראש הוצאות כאלו או אחרות.
  2. מימון : במידה ואתם מתכננים למכור נכס מסוים ולרכוש נכס אחר במקומו חשוב מאד לבדוק שהתשלומים בקניה יהיו מותאמים למכירה.

כמובן שההמלצה הגורפת הינה לא לחתום על אף מסמך מחייב או כל מסמך מבלי להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום , חבל להיכנס להרפתקאות מיותרות שיכולות להוביל אתכם למפח נפש ונזק כספי עו"ד מומחה בתחום הנדל"ן אשר ייתן לכן את כל התמונה המלאה ויוביל אתכם לעסקה בטוחה ומוצלחת.

Photo by Tierra Mallorca on Unsplash

 

 

מאמרים נוספים

צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן