fbpx

ליטיגציה מסחרית מהי

ליטיגציה מסחרית היא תחום רחב היקף שהתהווה בין היתר בעקבות הקמתה של המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב ואשר נוגע לייצוג בסכסוכים בעלי אופי מסחרי ומתייחס לייצוגם של עסקים, מוסדות, תאגידים או אנשים פרטיים בפני בתי המשפט השונים, בפני בתי הדין, בפני רשויות המדינה השונות, בהליכי בוררות או גישור וכיוצא בזה. כך, למשל, מדובר על תביעות כספיות ונזיקיות המבוססות על הפרת חוזים, תביעות נגזרות של בעלי המניות בחברות ציבוריות או פרטיות, סכסוכים בין שותפים, ליווי בהליכי חדלות פירעון ופירוק החברה שלא מרצון ועוד.

בהקשר זה, חשוב להעיר כי היות וליטיגציה מסחרית נוגעת ברוב המקרים בנושאים בעלי השפעות כלכליות אדירות, חשוב כי עורך הדין המייצג את הלקוח בפני בית המשפט יהיה מקצועי ובעל ניסיון עשיר בתחום, באופן שיאפשר הגנה על האינטרסים הכלכליים והעסקיים שלו. 

כמו כן, יש להכיר כי עורך דין שמתעסק בליטיגציה מסחרית מבלה חלק ניכר מזמנו במשרד בהכנה להתדיינות ולא בבית המשפט. שכן, רבים מהסכסוכים מסתיימים בדרך של פשרה בין הצדדים בטרם התקיימות דיון בפני בית המשפט. וכן, עורך הדין עשוי גם לעסוק בעניינים שלא יגיעו בהכרח לבית המשפט (למשל, ניסוח של חוזים עסקיים, טיפול בהליכים של חדלות פירעון וכדומה).

כיצד יש לבחור עורך דין המתמחה בליטיגציה מסחרית ומהו השלב שבו מומלץ לפנות אליו?

במקרה שבו נקלעתם לסכסוך בעל מאפיינים מסחריים, מומלץ לפנות במיידי אל ליטיגטור מסחרי לצורך קבלת ייעוץ. זאת, בייחוד כאשר אתם נמצאים בצד הנתבע, שם המרוץ להגשת כתב הגנה מתחיל מיד עם הגשתה של התביעה כנגדכם. כפי שכבר הוזכר, הליטיגציה המסחרית דורשת כישורים רבים ומיומנת ספציפית. זאת, נוסף על כך שמדובר בתיקים מורכבים אשר ערכם לרוב גבוה. לאור כך, בעת בחירתו של ליטיגטור מסחרי שייצג אתכם בהליך בין אם כתובעים ובין אם כנתבעים, חשוב לשים לב לכמה משתנים: יכולת ללמוד את התיק בצורה מעמיקה ועד לפרטים הקטנים, יכולת לבנות טקטיקה באופן שיקנה ללקוח יתרון, כוח שכנוע ושפה רהוטה, זריזות מחשבתית, בקיאות בתחום המסחרי על ענפיו השונים וכדומה.

משרד פארס כבהה ושות', נחשב לאחד המשרדים הבולטים בתחומי המשפט המסחרי, הנדל"ן, תכנון ובניה ולטיגציה מסחרית. לייעוץ משפטי בעניינים הקשורים באחד מהתחומים, אנחנו מזמינים אותך ליצור איתנו קשר בטלפון 077-803-9770 או במייל Office@bka-law.co.il.

מאמרים בנושא

צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן