fbpx

מסלולים אפשריים למי שנקלע לחובות שיצאו משליטה

מסלולים אפשריים למי שנקלע לחובות שיצאו משליטה

 

"מי שנקלע לחובות גדולים או קטנים מרגיש לעיתים רבות כאילו חרב עליו עולמו והוא נמצא בסיטואציה שלא ניתן לצאת ממנה, אבל זה פשוט לא נכון. יש הרבה מה לעשות והמון דרכים למחיקת חובות על מנת צאת לדרך חדשה"

אומרת עו"ד איה אטרש מנהלת מחלקת הוצאה לפועל וחדלות פירעון במשרד עורכי דין כבהה ושות' המלווה חייבים רבים שנקלעו לקשיים כלכליים ובעלי חובות .

המסלולים האפשריים למי שנקלע לחובות כוללים:

  1. הליך של חדלות פירעון במסגרת הליך זה, כל התביעות וההליכים בהוצאה לפועל נגד החייב נעצרים ,ימונה עבורו בעל תפקיד מטעם בית המשפט שיפקח עליו  בקפידה והחייב ידרש לדווח על כל ההכנסות וההוצאות שלו ולשלם לקופת הנושים סכום כספי כל חודש אשר יקבע עפ"י יכולתו הכלכלית. מעבר לתשלום זה, נושים לא יוכלו לפעול נגד החייב או לנקוט כנגדו בהליכים כלשהם, והוא יוכל להמשיך בחייו, תוך תשלום של הסכום שנקבע. בתוך כשנה יקבע דיון משפטי שבו יוחלט על תכנית פירעון לחייב, כדי לקבל בסופה של התכנית הפטר, מה שיגרום למחיקת חובותיו ויאפשר לו לצאת לדרך חדשה ונקייה מחובות. הליך כזה יכול לקחת בין שנתיים לעד ארבע שנים, שבסופן תוכלו להשתחרר מהחובות לתמיד.

 

  1. הסדר חוב כולל בבית המשפט ללא צורך בהליך פשיטת רגל: בדרך זו ניתן באמצעות מו"מ נמרץ להגיע להסכמות עם רוב הנושים על תשלום חלק מסכום החוב. דרך זו אפשרית  רק במידה וישנה הסכמה עם רוב הנושים שלהם שלושת רבעי מסכום החובות. לאחר קבלת הסכמת הנושאים  יש צורך לאשר את ההסדר בבית המשפט, מה שיביא בסופו של הליך למחיקת חובות גדולים יותר.

 

  1. איחוד תיקים: הליך זה יאפשר לפרוס חובות לתשלומים ולשלם במרוכז לכל החייבים במסגרת הסדר תשלומים להוצאה לפועל. "לא תמיד ניתן לאחד תיקים כמו תיק מזונות או תיק של מימוש משכנתא" מציינת עו"ד אטרש, "תמיד כדאי לבדוק את הדברים לעומק ולבחור את המסלול הנכון ביותר עבור החייב בצורה שתאפשר לו לסיים את חובותיו ולאפשר לו לחזור לחיים ללא חובות העבר.

עו"ד איה אטרש מנהלת מחלקת הוצאה לפועל וחדלות פירעון במשרד עורכי דין כבהה ושות' מסכמת "יש למצוא פתרון לכלל החובות ולא רק לחלקם , אבל גם חשוב להבין מדוע החייב נקלע למצוקה והאם מדובר במצב חריג ובודד שהביא אותו לגרימת החובות או שמא מדובר באדם עם התנהלות כלכלית בעייתית אשר יכולה לחזור על עצמה ודורשת טיפול מעמיק יותר" .

מאמרים נוספים

צרו איתנו קשר

דילוג לתוכן